15-05-2024 kl. 19:00

Klassisk MGK koncert i Gråsten

Regionens dygtigste unge klassiske talenter inviterer til koncert i de dejlige rammer i BHJ Salen i Gråsten.

Fælles for de dygtige unge mennesker er, at de alle er optaget på det 3-årige konservatorieforberedende kursus MGK-Syd i Sønderborg. I alt går der 18 elever på MGK-Syd Sønderborg. De er fordelt på to linjer med 10 på rytmiske og 8 på klassisk.

Eleverne skal til eksamen i slutningen af maj, hvorfor de gerne vil prøve deres eksamensprogram af overfor et rigtigt publikum. Det er første gang at MGK-Syd Sønderborg spiller i BHJ Salen. Der venter publikum en flot og alsidig klassisk koncert, hvor der spilles både solo og kammermusik.
Der er gratis adgang for alle.